...I love you scarecrow.... - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van terri egbers - WaarBenJij.nu ...I love you scarecrow.... - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van terri egbers - WaarBenJij.nu

...I love you scarecrow....

Door: t

Blijf op de hoogte en volg terri

15 November 2017 | Australië, Maroochydore

...en daar gingen ze, de reisschema's die keurig ook bij lieve familie thuis waren achtergelaten.
Omdat we in deze periode expres zijn gegaan om niet al met wanten aan op de fiets te hoeven zitten, is de keuze om sneller dan gepland naar het Noorden te rijden ipv te verregenen, snel gemaakt.
Hierdoor missen we een aantal mooie nationale parken, maar daar wordt zoveel moois voor in ruil gegeven.

Op onze reis van Lakes Entrance naar Maroochydore zien we:
* humpback walvissen aan de kust van Eden.
Een moeder met kalf geven een circus-kijk-eens-hoe-hoog-ik-uit-de-golven-omhoog-spring-voorstelling. Prachtig!
*Wat je met stikstof allemaal kan. En met zwaartekracht, luchtdruk en je eigen stem. Allemaal tijdens een fijne regenachtige dag in het Science Center in Wollongong.
* Zieke koala's in het koalahospital in Port Maquire. Wat een prachtwerk van de vrijwilligers. We zagen nog net dat er een wollig schatje binnengebracht werd en onderzocht door de arts. Sindsdien willen Sebas en Mees overal geld doneren voor koala's.
* Een grote levende slang langs de stoep. Niet giftig, dus heel dichtbij komen kan.
* Onze Mees-o-sopraan die de mededouchers vermaakt met een aria terwijl hij aan het schoonworden was.
* 2 ninja's met surfplankjes in de golven. Simply adorable!
* het relaxte Byron Bay..."long, balmy days, endless beaches and fine food. A weekend turns into a week, a week into a month and before you know it, dreadlocks are a serious consideration", zei de Lonely Planet...be prepared voor Jan z'n nieuwe haardracht als we terug zijn people.....
* In Beerwah, in de dierentuin van crocodilehunter Steve Irwin, mochten we koala's aaien, tijgers zien zwemmen, bepalen of een slang leuk zou zijn als huisdier en kangaroos eten geven..."wow, van dat gelik van die kangaroo heb ik echt superzachte handen gekregen, lekker"..Leve de metro-man in de making.
* een meisje dat wegloopt omdat onze kleinste ninja "I love you scarecrow.." tegen haar zei. Na een "nee, maar dat zeggen ze in lego ninjago weleens" op onze vraag of hij wist wat hij zei, toch maar even uitgelegd welke zinnen bij vrouwen beter werken. Nu hoor ik al de hele week "mommy, you look pretty"...hihi, dames het kan zo simpel zijn.......

Morgen leveren we de camper in om een paar daagjes in Brisbane te zijn. Daarna zwemmen we rustig naar Nieuw Zeeland....

Lieve groetjes vanaf de Sunshine Coast, xx

• 15 November 2017 - 19:52

Daphne, Peer En De Kids:

Wow, super gaaf allemaal om te lezen en te zien! Die koala's zijn echt om op te vreten zeg!!!! Geniet, relax en succes met het zwemmen maar NZ.

• 16 November 2017 - 12:35

Willy:

Gaaf, mooi om te lezen en te zien.
    Onvoorstelbaar!
    Geniet ervan, rust maar even uit. Nog een heel eind om te zwemmen.

Op naar Nieuw Zeeland!

Gr Willy

• 16 November 2017 - 17:25

Kiki:

Haha die quotes v d boys! En dat meisje wat bang wegrent. Zie het helemaal voor me! En dan die koala's en walvissen en dat plekje aan zee vr de camper! Love love love. Volgens mij moet ik dit over twee jaar ook met Roel Loïs Brent gaan doen. You go Guys! Xxies

• 17 November 2017 - 09:44

Bob:

Ha stelletje Kiwi's. Dat ziet er allemaal héérlijk relaxed uit! Enjoy so lang je dat cán
    'No Worries' Jan, revisies wachten rustig op je , see u later alligator!

• 17 November 2017 - 10:09

Nicole:

Super, vet echt mooi om te zien. Toch een beetje jaloers.
    Ook prachtige natuur zo te zien.
    Geniet ervan. Dit doe je maar 1 keer in je leven.

Groetjes,
    Nicole

• 17 November 2017 - 13:40

Imke Dieker:

Wat ontzettend leuk om te zien (en te lezen) hoe fijn jullie het daar samen hebben! Alvast veel plezier in Nieuw-Zeeland.

• 19 November 2017 - 16:14

Marleen:

Eens even de tijd genomen om alles door te lezen. O wat word ik hier blij van zeg, wat een geweldig avontuur voor jullie maar ook zeker voor de kids. Wat word je toch een rijk mens van reizen, qua belevingen dan he, die zullen ze jullie en de kinderen nooit meer afpakken. Geniet, geniet, geniet.

• 19 November 2017 - 16:43

Connie:

hey, wat leuk om jullie verhalen te lezen en gave foto's van jullie te zien.
    Fijn dat jullie het allemaal naar je zin hebben.
    Geniet ze nog.

groetjes Opa en Oma en Rocky

• 20 November 2017 - 08:46

Groep 4b:

Lieve Sebas,

"Lang zal hij leven, lang zal hij leven, lang zal hij leven in de gloria...... Hoera"

Van harte gefeliciteerd met je 8e verjaardag!!
    Hebben ze ook voor je gezongen vanmorgen?
    Wij missen je heel erg en we hopen dat je een fijne verjaardag hebt!
    We hebben jullie mooie foto's bekeken.

Groetjes van alle kinderen en juffen uit groep 4b!!!

• 22 November 2017 - 17:25

Marijke:

Jullie zijn echt aan het genieten groot gelijk. Veel plezier in Nieuw-Zeeland. Als ik mijn kids mag geloven is het daar ook super mooi.

groetjes Marijke

• 22 November 2017 - 21:24

Mieke:

Heerlijke teksten, mooie foto’s! Geniet! Wij genieten mee...