Gloeiwormen en rotte eieren..... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van terri egbers - WaarBenJij.nu Gloeiwormen en rotte eieren..... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van terri egbers - WaarBenJij.nu

Gloeiwormen en rotte eieren.....

Door: t

Blijf op de hoogte en volg terri

29 November 2017 | Nieuw Zeeland, Rotorua

.."oké jongens, this is it, het heeft zo moeten zijn, laat mij hier maar achter"...nog nooit had ondergetekende het in een zwembadcomplex zo lekker warm dat het peanuts was om na 7 uur nog verrimpeld en gelukzalig rond te dobberen. Thermaalbaden van 36 tot 48 graden (jeetje, die laatste, niet te doen) en supersnelle glijbanen. Ik stel voor dat het Vennenbos hier ter oriëntatie voor januari even een kijkje komt nemen. Waiwera trouwens, vlak boven Auckland....

Inmiddels alweer meer dan een week in het prachtige Nieuw Zeeland.
De eerste paar dagen in zonnig Auckland, waar we ook Sebas' verjaardag mochten vieren. Superlief, alle berichtjes van thuis en zijn leuke klas! Hij werd er nog trotser 8 van dan anders zou zijn gebeurd.

Daarna de volgende campert opgehaald. "met de vlam in de pijp, scheur ik door de...." Hiermee gaat het wel lukken deze weken.
Het mooie Bay of Islands hebben we inmiddels achtergelaten.
De ninja's speelden er op het strand (of was het stiekem een wedstrijd in wie het meeste zand in zn zwembroek mee de camper in kon nemen..?..hm...) tot het donker werd.
Sebas en Jean maakten een mangrove-waterval wandeling van 15 km en Mees en ik bouwden auto's en hartjes op het strand.

Dat alles terwijl hier de "all I want for Christmass is youhouhoeoe baby's " ons om de oren vliegen.
Omdat Nieuw Zeeland jaarlijks bezoek krijgt van de kerstman ipv de sint zijn de straten en winkels al volop versierd met ballen en mannen met baarden...
(daarover gesproken: Lieve buurtsint en pieten en dames superthanx voor het leuke filmpje!! Helemaal om te laten weten dat u de ninja's niet bent vergeten. Daarom in koor: onwijs veel liefs en bedankt daarvoor!)
.....Waar we af en toe nog denken dat het vreemd voelt, die ballen, kerst, zo in de zon, vinden de broertjes het alleen maar prachtig.
Dit weekend nog samen met de hele bevolking van Orewa langs het strand staan kijken naar de Santa-Parade. Wat kan ik er van zeggen, uhm, "holy-moly", wat zijn we toch een stel verwende peoples thuis met onze carnavalsoptochten. Wederom maakten de 2 schatjes duidelijk wat er wèl allemaal 'gaaf en vet' aan was.

Ze genieten en leren ook intens mee van de natuur hier.
Warmwaterbadjes graven op een koud strand en gloeiwormen vinden in de bossen terwijl het eigenlijk donker en bedtijd is, worden begroet met "Oh men, zouden we in Nederland ook kunnen graven tot we lava tegenkomen?" en "oh kijk, die ene worm is net gaan gloeien en nu al bijna uitgeput, wat zielig, kunnen we hem helpen denk je?..." Dat zoeken we even op!

The world is a classroom, wedden!!

Heel veel liefs vanuit Rotorua,
(..die plek waar het zo lekker ruikt..
maar daarover een ander keertje meer...)

......en dankjewel weer hè, voor al het liefs vanuit Nederland.
Worden we en vooral ik want "wat-ben-je-toch-iemand-met-je-pruillip-want-ik-mis-de-mensen-die-ik-lief-vind-zo"-muts, heel blij van........

• 29 November 2017 - 10:56

Groep 7 En 8:

De beste juf van iedereen
    beste juffie wij hopen dat het allemaal goed gaat daar bij jullie. Bij ons gaat het in ieder geval goed en we zijn druk bezig met de bollen tekening. En wat we vooral missen ben jij en stiekem is het veel leuker met jou erbij want juf Resi is een beetje saai ssst niks zeggen he. Jammer dat je niet bij die goed heilig man kunt zijn en met het kerstfeest. We zijn ook heel goed bezig met Ineke water Pieneke en wat we doen is een verassing het begint met een S en eindigt op een L en dat is het sinterklaasjournaal. En we kijken er na uit als je Ineke ontmoet En we alle verhalen horen. En hoe gaat het met de ninja’s.
    Groetje van Gianni, Nina, Emma, Jannes, Stef, Filien, Isa, Brigit, Ties, Noor, Anne, Robin, Stan, Inge, Finn, Stijn, Sven, Denise, Job, Sacha, Serah, Amy, Heintje, Willem, Veerle, Fien, Kevin, Glenn, Kyra, Ysmay, Diego, Lars en (saaie) juf Resi. ;) XXX

• 04 December 2017 - 16:55

Marieke:

Hoi hoi!
    Mmmmmm. Klinkt zaligmakend allemaal! Gewedige ervaringen in nieuw zeeland!!

Liefs van ons
    En... Sebas zijn knuffel lijkt inderdaad op Flappie zegt Melle : )

• 10 December 2017 - 16:52

Wendy:

Hoi hoi lieve mensen,
    Wat een gave foto’s en verhalen, je kunt er zo een boek van maken! Weet zeker dat jullie volop genieten, ga zo door zou ik zeggen. Wij hadden vandaag heel even sneeuw, want nu al weer bijna verdwenen, dus hier ook lekker genoten. Benieuwd naar jullie volgende avonturen!

Groetjes van ons

• 14 December 2017 - 15:22

Iedg:

Hoi juf terri ik hoop dat je nog een fijne reis hebt.